Al nostre centre, per les característiques dels nostres alumnes ens trobem amb diferents trastorns o dificultats en l'alimentació.
En dues entrades anteriors ja hem parlat de les condicions generals per facilitar l'alimentació en alumnes amb deficiències motòriques i dels desordres en l'alimentació que poden tenir els xiquets/ets amb autisme.
Avui anem a tractar dues dificultats en l'alimentació:
- D'una banda la deglució atípica,
- I d'una altra la disfàgia orofaríngia.
En primer lloc vorem una animació del procés de deglució.
La Deglució atípica ( DA) consisteix en la postura i ús inadequat de la llengua durant la deglució.
Vos deixe l'enllaç a un document molt bo que nosaltres fem servir per avaluar la DA:
GUIA PARA LA EVALUACIÓN DE LA DEGLUCIÓN ATÍPICA
www.sld.cu/galerias/.../guia_para_evaluar_la_deglucion_atipica.pdf
Ací vos deixe uns enllaços per que pugau visualitzar el procés que fan els diferents òrgans en la DA.
Pel que fa a la Disfagia Orofaríngea (DOF) es tracta d'una dificultat percebuda en el procés de la deglució.
Les categories de les disfuncions són:
1. Incapacitat o retard excessiu en la iniciació de la deglució orofaríngia
2. Aspiració de la ingesta
3. Regurgitació nasofaríngea
4. Residu del ingerit dins de la cavitat faríngia després de la deglució.
La DOF pot ser el resultat d'una àmplia gamma de patologies estructurals o funcionals, com la paràlisi cerebral i pot derivar en:
- malnutrició
- deshidratació
- aspiracions que poden donar lloc a atragantaments o infeccions recurrents de les vies respiratòries.
Este vídeo és molt aclaridor al respecte:
Per acabar ací vos deixe este vídeo que he trobat que ens explica com podem fer l'estimulació sensorial de la deglució en xiquets/etes amb PC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario