Un dels primers nivells d'actuació es situa a la comprensió de la causa-efecte, el xiquet /a ha de constatar que les seves accions tenen un efecte sobre l'entorn, la qual cosa possibilitarà que es desenvolupe la seva intencionalitat quant a la modificació del seu entorn immediat.
Per poder treballar amb l'ordinador primer haurem de comptar amb els perifèrics necessaris que estiguen adaptats a les possibilitats motrius dels nostres alumnes, al nostre centre utilitzem el
big-red, que és un commutador que emula l'acció del clic del ratolí, i que està conectat al ratolí mitjançant un jack, encara que també pot ser inhalàmbric.
Quant tenim clar el tipus d'accés a l'ordinador ens hem de plantejar que programari treballarem en
funció dels diferents objectius que vulguem aconseguir.
A continuació vorem uns recursos molt útils de Antonio Sacco
És un programari que treballa l'atenció, estimulació, observació de reacció, etc. especialment en xiquets/etes que presenten DMyP (discapacitats múltiples i profundes). Es pot utilitzar mitjançant un switch (polsador o commutador) estàndard connectat a un ratolí adaptat, o directament a través del clic del ratolí. El programa permet treballar sobre els següents aspectes (entre d'altres):
• Consciència bàsica de la pantalla
• Seguiment visual
• Observació de les reaccions de l'alumne enfront de les accions a la pantalla
• Estímul de l'acció en activar un commutador o el ratolí
• Sentit de causa i efecte
• Consciència de la contingència (comprensió entre l'acció sobre el switch i la reacció de l'ordinador)
• Valoració del nivell de resposta a la contingència
• Anticipació
Aquest programa, em sembla molt interessant perquè es pot configurar adaptant-lo a les necesitats motóriques i de reacció de l'alumne/a, fins i tot posar els estímuls visuals i auditius funcionals i motivadors per als alumnes,com la seua foto o dels familiars o amics, perquè vagi descobrint cada vegada que prem.
Molt interessant Maite, a la nostra aula estem veient uns avanços bastants importants en quan a la relació causa-efecte en alguns alumnes amb l'ajuda d'aquest recurs.Saludets
ResponderEliminarHola Anna, m'alegre que t'haja sigut d'utilitat i gràcies pel teu comentari.
ResponderEliminarBesets.
Maite m'agrada, molt complet.
ResponderEliminarUn bon material per treballar
Bonissim el blog, salutacions compes! Nanda
ResponderEliminar